Odporúčaný postup pri poistnej udalosti nájdete nižšie pod tabuľkou kontaktov.
Nahlásiť poistnú udalosť

Collonade
Poistite sa online
Zrovna dnes Vám končí PZP alebo ste už jednou nohou v lietadle? Poistite sa online! 🙂
Postup pri poistnej udalosti
- oblečte si reflexnú vestu
- v prvom rade zistite, či pri dopravnej nehode došlo k poškodeniu účastníkov na živote a zdraví
- pokiaľ áno, urýchlene volajte záchrannú službu 112 a v rámci možností poskytnite prvú pomoc
- spíšte s účastníkmi dopravnej nehody záznam o dopravnej nehode (povinnosť nosiť vo vozidle, rovnako ako aj reflexnú vestu), pri PZP vždy určiť na tlačive vinníka (ak je to zrejmé)
- pri poškodení zdravia, v prípadoch, kedy škoda prekročí sumu 4 000 €, alebo pri krádeži vozidla či vandalizme volajte políciu
- poistnú udalosť treba nahlásiť poisťovateľovi do 15 dní ak sa stala na území Slovenska a ak v zahraničí, tak do 30 dní
- súčasťou podkladov do poisťovne okrem tlačiva hlásenia poistnej udalosti sú aj: záznam o dopravnej nehode, technický preukaz a vodičský preukaz, prípadne iné podklady podľa zváženia likvidátora
- pozor, pri škode z PZP musíte VŽDY nahlásiť poistnú udalosť, nečakajte, kým Vás poisťovňa vyzve na základe podania poškodeného !
- nezabudnite využívať asistenčné služby, na ktoré máte nárok pri kasko aj PZP
- po nahlásení poistnej udalosti z havarijného poistenia si v poisťovni dohodnite aj obhliadku poškodeného vozidla
- ak pri oprave servis príde na ďalšie poškodenie, ktoré nebolo zaznamenané pracovníkom poisťovne, opätovne treba kontaktovať poisťovňu a požiadať o doobhliadku (ak tak neurobíte, vystavujete sa riziku, že poisťovňa túto opravu nepreplatí)
- po ukončení opravy z kasko poistenia doložte faktúru za opravu aj s dokladom o úhrade do poisťovne, ktorá vystaví krycí list ako jej akceptáciu pre servis.
- poškodeným majetkom nehýbte, zabezpečte len také nevyhnutné úkony, ktoré zabránia rozsiahlejším škodám, poškodené veci nevyhadzujte, nemeňte, uchovajte pre potreby poisťovne
- urobte fotodokumentáciu a menný zoznam poškodených vecí
- kontaktujte poisťovňu, vypíšte a odovzdajte hlásenie o poistnej udalosti, poraďte sa ohľadom ďalšieho postupu s poškodeným majetkom
- dohodnite si termín u pracovníka, ktorý obhliadne poškodený majetok
- pri krádeži a vandalizme volajte políciu, neupratujte žiadne dôkazy
- po ukončení opravy doložte do poisťovne faktúru aj s dokladom o úhrade, pri rozsiahlejších škodách je možné žiadať o preddavok
- nezabudnite využívať asistenčné služby
- kontaktujte asistenčnú službu, ktorá je k dispozícií 24 hodín v rodnom jazyku, číslo máte väčšinou uvedené na kartičke alebo v poistnej zmluve
- ak Vaše ochorenie v zahraničí vyžaduje hospitalizáciu, pracovníci asistenčných služieb budú kontaktovať priamo nemocnicu a všetko riešiť za Vás
- pri urgentnej pomoci vyhľadajte lekára a preukážte sa poistnou kartou
- vypýtajte si od lekára doklad o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o výške zaplatenej sumy
- po návrate na Slovensko nahláste písomne poistnú udalosť a doručte poisťovateľovi správu od lekára a doklad o úhrade služby.